Apollo sairaalakonserni

Apollo_1000x415

Lääketieteellistä erinomaisuutta inhimillisellä kosketuksella

  • Aasian luotetuin terveydenhuoltopalvelujen tuottaja
  • Eniten JCI- sertifioituja sairaaloita strategisissa kohteissa
  • Maailmanlaajuinen superbrandi jo neljättä vuotta peräkkäin
  • Koskettanut yli 26 miljoonaa elämää
  • Yli 120 000 ulkomaalaista asiakasta 120 eri maasta
  • Kliiniset hoitotulokset suoraan verrattavissa maailman johtaviin yksiköihin
  • Lääkäreitä 5300 ja henkilökuntaa 12700 (2012)

Sanotaan, ettei mitään tapahdu ilman unelmia ja Apollon tarina onkin yksi unelma. Tämä unelma oli niin voimakas, että se muutti koko lääketieteen suuntaa Aasiassa ja muualla maailmassa. Tämä visio, jossa laadukasta terveydenhuoltoa annetaan ja kliinisen erinomaisuuden tavoittelu on jatkuvaa, on nostanut Intian lääketieteellisen matkailun keskukseksi.  Täällä Apollo koskettaa ja rikastaa elämää joka minuutti, joka päivä.  Apollo voi koskettaa sinunkin ja läheisiesi elämää.

Nykyään Apollolla on yli 8500 vuodepaikkaa yli 50 sairaalassa ja merkittävä asema kaikissa strategisissa kohteissa ja terveydenhuollon eri osa-alueilla. Näin Apollosta on muodostunut lääketieteen arvoketjulle suuntaa antava instituutio. Apollon sairaalat ovat yksi Aasian suurimmista terveydenhoitoalan yritysketjuista.  Aikanaan unelmasta alkuun saatettu 150 sängyn sairaala on nykypäivänä räjähdysmäisesti kasvanut yhdeksi suurimmista lääketieteen sektorilla Intiassa ja ulkomailla. Sen kasvua on usein sanottu olevan synonyymi Intian nousulle globaalin terveydenhuollon merkittäväksi keskukseksi.

Apollon tarkoituksena on yksinkertaisesti tarjota parhaiden standardien hoitoa. Tämä intohimo onkin johtanut Apollon verkoston kehitykseen ainutlaatuisiksi osaamiskeskuksiksi eri lääketieteen aloilla. Apollon sairaaloista seitsemän on JCI- sertifioitu, mikä on suurin saavutus sairaalakonsernien keskuudessa. Apollosta on tullut luotettavuuden instituutio ja johtotähti monille, jotka etsivät toivoa ja parannuskeinoja vaivoilleen.

Apollon sairaaloihin on integroitu terveydenhuollon organisaatio ja hallinto, diagnoosiklinikat, apteekit ja konsultointipalvelut. Lisäksi konsernin palvelutarjontaan kuuluu terveydenhuolto ja seuranta potilaan kotona, kliiniset ja diagnostiset palvelut, lääketieteellisten liiketoimintaprosessien ulkoistaminen, kolmannen osapuolen hallinnon palvelut ja sairausvakuutus. Apollon organisaatio tarjoaa myös palveluja, joilla tuetaan yritysten henkilökunnan suorituskykyä, telelääketieteen palveluja, koulutusta, koulutusohjelmia ja tutkimuspalveluja.

Apollon perintö koskettaa ja rikastuttaa elämää perustavan filosofiansa kautta – kokemus, ammattitaito, huippuosaaminen ja tutkimus: “Meidän tehtävämme on tuoda kansainvälisten standardien terveydenhuolto jokaisen yksilön ulottuville. Olemme sitoutuneet saavuttamaan ja ylläpitämään huippuluokan koulutuksen, tutkimuksen ja terveydenhuollon ihmiskunnan hyväksi”.

Apollo sairaalakonsernin esittely

Esimerkkejä hoitavista lääkäreistä

Docs_1140

Valokuvia Apollon sairaalasta, New Delhi

Indra outside

Apollon sairaala, New Delhi

Hall

Sairaalan sisääntuloaula

Cosmetics clinic

Sairaalan käytäviä

Lounge

Sairaalan odotusaula

Room

Sairaalan potilashuone

Tyypillinen päivä Apollon sairaalakonsernissa

Tyypillinen päivä Apollon sairaalakonsernissa

Apollon tunnustukset

JCI-akkreditointi

jciJCI- Joint Comission International on yhdysvaltalainen akkreditointielin, jonka tehtävä on parantaa ja valvoa terveydenhuollon laatua ja turvallisuutta maailmassa. JCI:n akkreditointi on kansainvälinen kultainen standardi sairaaloissa.

Apollon sairaalayhtymän korkealaatuisuudesta kertoo seitsemän JCI- tunnustettua sairaalaa, jotka sijaitsevat Delhissä, Chennaissa, Hyderabadissa, Ludhianassa, Bangaloressa, Kolkatassa ja Dhakassa. Indraprastha Apollo Hospitals Delhissä oli ensimmäinen sairaala Yhdysvaltojen ulkopuolella, joka saavutti tämän ainutlaatuisen ja halutun tunnustuksen.

JCI toimii suoraan terveydenhuollon organisaatioiden kanssa, joka pyrkii saavuttamaan tiukat tavoitteet tuottaa laadukkaita kliinisen hoidon palveluja turvallisesti, tehokkaasti ja hyvin hoidetuissa yksiköissä. JCI arvioi, seuraa ja valvoo paikan päällä terveydenhuollon tarjoajan laatua seuraavilla avainaloilla:

  • Hoitoon pääsyn sujuvuus
  • Terveydentilan arviointi ja hoidon prosessit
  • Koulutuksen taso ja työtekijän oikeudet
  • Tietojen ja henkilöresurssien hallinta
  • Laitosten turvallisuus
  • Kattava infektioiden hallintaohjelma
  • Integroitujen yksiköiden johtoportaiden yhteistyö
  • Kiinteistöhuoltopalvelut
  • Suorituskyvyn mittaukset ja tuloksellisuus
  • Potilaan oikeuksien ja tiedonsaannin toteutuminen

NaBH- akkreditointi

nabhNaBH on kansallinen lautakunta sairaaloille ja terveydenhuollon tarjoajille.  National Accreditation Board for Hospitals & Healthcare Providers on olennainen osa hallituksen laadunvalvontaneuvoston toimintaa, joka on perustettu palvelemaan kuluttajien tarpeita.  NABH asettaaa tavoitteita toiminnalle ja seuraa niiden edistymistä terveyden alalla.

NABL- tunnustus

nablApollo Hospitals, Chennai on arvioitu ja tunnustettu Standard ISO 15189: 2003 mukaan.   Kliinisille laboratorioille suunnattu standardi tunnustaa lääketieteellisten tutkimuksien laatua ja osaamista.

ISO 9002

isoKansainvälinen standardointijärjestö (ISO) on kansallisten standardointielinten verkosto 151 maasta, yksi jäsen kustakin maasta. Keski-sihteeristö sijaitsi alunperin Genevessä, Sveitsissä, joka on koordinoinut järjestelmän.
ISO 9000-sarjan koskee laadunhallintaa ja laadunvarmistusta. Se on sertifiointi, jolla vahvistetaan organisaation kykyä parantaa asiakastyytyväisyyttä ja vastata asiakkaiden tarpeisiin, toteuttaa lakisääteiset vaatimukset ja jatkuvasti parantamaan toimintaansa tässä suhteessa. Standardin ISO 9000 mukaan jonkin kohteen, esimerkiksi tuotteen, laatu tarkoittaa sitä, missä määrin tuon kohteen ominaisuudet täyttävät kaikkien siihen liittyvien sidosryhmien vaatimukset.

ISO-standardit ovat laadun tae yli rajojen ja maantieteellisten alueiden. Ne antavat varmuuden kansainvälisille potilaille turvallisuudesta ja hoidon luotettavuudesta.  Apollon palvelut vastaavat erinomaisesti maailmanlaajuisia vartailukohtia.

Superbrand

superbrand_logoIndian Consumer Superbrand Council sisältää ansioituneita markkinoinnin, median ja mainonnan ammattilaisia​​. Superbrand- aseman saaminen on pääsy organisaatioiden eliittiin, joka edustaa parhaita käytäntöjä brändin hallinnassa ja johtamisessa. Superbrand rinnastetaan brändien Oscar- palkinnoksi. Apollon Sairaalakonserni nousi luokkaan ”Superbrändi ” jo vuonna 2004.